2017. június 29., csütörtök

A kalandok folytatódtak - 2. nap

2.nap
Második nap nem sokat foglalkoztunk a készülődéssel, már pattantunk is be a buszba, ami egyenesen Nagybánya festői városába kormányozta a csapatot. Ott röviden megnéztük a belvárost, de azt hiszem, mindnyájunk nevében beszélek, ha azt mondom, hogy az Impresszionista festők múzeuma nyerte el legjobban a tetszésünket. Rengeteg terem tele szebbnél szebb néha már túl művészi festményekkel.
Kolozsvárott voltunk már mikor elkapott az eső. Minden erőnket beleadva szaladtunk a Szent Mihály-templom biztonságot adó falainak rejtekébe. Miután az idő kitisztult és álmoskásan bár, de a Nap is sütött, elámulva néztük a Mátyás-szobor nagyságát csak úgy nyújtogattuk a nyakunkat. Aztán átsétáltunk a helyi református templomba, ami tekintélyes címergyűjteménnyel büszkélkedett. A falakat egyszerűen ellepték a különböző korokból származó ereklyék. A Házsongrádi temetőben megálltunk pár percre a híres magyarok sírjánál, és már indultunk is tovább Erdély közepe fele, Marosvásárhelyre.
A buszból kikászálódva egy templom előtti főtérre értünk. Ahonnan elsétáltunk többek közt a Kultúrpalotához és a Teleki Tékához is. A Téka egyszerűen hihetetlen, számos öregebbnél öregebb könyv otthonát nyújtja.

Marosvásárhely határát elhagyva már mindenki gondolatai csak a szállás és a vacsora körül forogtak. Szerencsére a szervezők nem fogtak mellé a balavásári szállás választásával.