2017. június 29., csütörtök

3. nap

3.nap
Másnap reggel Szelindek ódon várát vettük be, romos falaival, amelyek mellet sétálgatva csodálatos panoráma tárult a szemünk elé. A várba beérve, mintha csak az elmaradt tesi órákat pótolnánk felmászhattunk a meredek, rozoga lépcsőkön a vár megmaradt bástyájára, hogy immár húsz méterrel feljebbről nézzük meg a még mindig festői kilátást.
 Pár óra múlva már a nagyon hangulatos Nagyszeben utcáit róttuk. A hangulatot még inkább fokozta, hogy pont az ottani gyermeknapra időzítettük a látogatást így belebotlottunk egy Street food fesztiválba, aminek a kuszaságába legnagyobb sajnálatunkra már nem vethettük bele magunkat.
Majd szomorúbb vizekre eveztünk. Fehéregyháza határában az út mellett a buszból kipattanva majd átszaladva az úton azon a helyen álltunk meg, ahol Petőfit utoljára látták és ahol feltehetőleg 1849 július végén kilehelte a lelkét. Az útszélén szemlélődő emlékműre és a helyi Petőfi múzeum szobrára is koszorú helyeztünk, ezzel tiszteletünket kifejezve a hőslelkű költő iránt.
Segesváron végre megengedhettünk magunknak egy húsz perc szabadidőt így fagyit nyalva, tengernyi fényképpel gazdagabban néztük meg a fantasztikus belvárost, Drakula szülőházával együtt.

A szállásra visszatérve meglepetésben volt részünk: megnézhettük, sőt ki is próbálhattuk a kürtőskalács készítését a balavásári főutcán.