2017. június 29., csütörtök

A te utad a mi utunk- Petőfi Erdélyben 1.nap

1.nap
    Május 30-án, kedden a Nap első sugarával keltünk. Miután a bőröndbe sikerült begyömöszölni az utolsó pillanatban eszünkbe jutott fogkefét is, indulhattunk. A buszban az ilyenkor szokásos keveredés után már mindenki talált egy kényelemes széket, ahol a hajnali út során egy áloműző párna társaságában bámulhatta a lassacskán, komótosan felkelő Napot. Miután a Nap megtette ezt, sőt már a délutáni órákban járt, és mi is felvettük kedves idegenvezetőnket Debrecenben, a busz megállt Nagykárolyban. Nagykároly… itt kezdődött el Petőfi Sándor és Szendrey Júlia románca és a mi utunk is itt indult be igazán.  Sétáltunk egy jót a Károlyi-kastélyban, a gyönyörű termek sok fotó és szelfi helyszínéül szolgáltak. Kicsit elméláztunk a hajdani Aranyszarvas fogadó előtti hangulatos téren, majd meglátogattunk egy helyi iskolát. Váltottunk pár kedves szót az ottani diákokkal és már folytattuk is utunkat egyenesen Szatmárnémetibe. Ott szemügyre vettük a Láncos templomot és annak lánc kerítését majd egy rövid városnéző séta után egy lenyűgöző fákkal tarkított parkban álltunk meg. Mondjuk a legtöbben a fák helyett a csodálatos alakzatokban feltörő szökőkutakat preferálták.
Aranyos, hangulatos faluk útvesztője után Erdőd vára mellett parkolt le a buszunk. A mellet a vár mellett, ahol Petőfi Sándor és Szendrey Júlia örökre hűséget esküdtek egymásnak. Az ott található kiállítótermekben kicsit jobban megismerhettük a vár múltját és jelenjét. A pincékbe kanyargós csigalépcső vezetett le, ahol a gyanútlan látogatókat az árnyékban elbújó fiúk ijesztgették.

Koltóra már egy kicsit csapzottabban érkeztünk (a korai kelés miatt), de ez nem akadályozott meg minket abban, hogy Petőfi és Szendrey mindent legyőző szerelmének tisztelegjünk a Szeptember végen elszavalásával. A legnagyobb élmény az volt, hogy azokban a szobákba is bekukkanthattunk, amelyeket ők használtak mézesheteik alatt. Az ebben a faluban vendégeit váró családias panziókban pedig belekóstolhattunk Erdély ízeibe és kicsit kipihenhettük magunkat.